poniedziałek, 27 grudnia 2010

Misery


Misery

Film fabularny z 1990 r. w reżyserii Roba Reinera, oparty na bestsellerowej powieści Stephena Kinga -pod tym samym tytułem.

Kathy Bates jako Annie Wilkes jest genialna.
Rola chorej psychicznie czytelniczki znanego pisarza, w tym filmie jest moim zdaniem jedną z najbardziej ciekawych ról światowej kinomatografii. Otrzymała za nią w 1990 Oscara dla najlepszej aktorki.

Film ciekawy i nietuzinkowy - mimo upływy lat film w ogóle nie traci na wartości, a wręcz zyskuje w porównaniu do większości nowych premier kinowych.
Może jako fanka Kinga nie jestem zbytnio obiektywna w ocenie, ale szczerze mam to w nosie.

Myślę, że zarówno książka jak i film są szczególnie straszne dla pisarzy i innych twórców, bo każdy z nich chce mieć wielbicieli, ale jest obawa czy fani nie będą zbyt ...

... oddani.

4 komentarze:

Eta on 28 grudnia 2010 10:37 pisze...

Na podstawie powieści Kinga, mówisz... To ja chyba najpierw zabiorę się za książkę, potem pomyślę o filmie ;)

Vampire_Slayer on 28 grudnia 2010 11:37 pisze...

Najpierw książka, potem film. Więc jeszcze trochę poczeka. :)

Dominika Anna on 3 stycznia 2011 15:36 pisze...

ja zrobię tak samo jak Vampirek ;)

Anonimowy pisze...

oglądałam ten film w poprzednim wieku i rzeczywiście roli Kathy Bates nie da się zapomnieć(bo głównego bohatera to już w ogóle nie kojarzę)oskarowo zagrała:D
AGA

Prześlij komentarz

 

Katarzyna Piec Zaczyna Copyright © 2012 Design by Antonia Sundrani Vinte e poucos